Sunday, February 20, 2011

DUN KERDAU MAJU DALAM SEKTOR PELANCONGAN

 Peta Pelancongan Inapdesa Kg. Desa Murni


 Peta Pelancongan Inapdesa Kg. Rumpun Makmur


 Gambar kenangan bersama keluarga angkat


 Bukan saja dapat menikmati makanan Melayu,
bahkan mereka juga memakai pakaian tradisi Melayu kita


 Kehidupan penuh keceriaan, janganlah di kucarkacirkan hendaknya


 Wajah-wajah ceria


Makanan tradisional dan secara adat Melayu



Dibawah Barisan Nasional, segalanya mungkin.

Kerdau adalah sebuah kawasan DUN antara yang termaju dan terawal melibatkan diri dengan program homestay @ inapdesa. Kampong Desa Murni mungkin juga merupakan yang terawal dalam menawarkan inapdesa di Pahang dan juga di Malaysia. Sehingga kini, Kampong Desa Murni masih menerima kunjungan dari pelancong Jepun saban tahun untuk menikmati pengalaman tinggal bersama dengan penduduk tempatan sambil mempelajari adat dan budaya tempatan.

Kerajaan Pahang dibawah agensi Pelancongannya, PKBF sentiasa memberikan bantuan dan khidmat nasihat serta menganjurkan kursus-kursus berkaitan pelancongan bagi mengembangkan lagi industri pelancongan negeri. Justeru, selain Desa Murni, Kampong Rumpun Makmur juga telah dibangunkan sebagai destinasi pelancongan inapdesa dengan menawarkan penginapan berserta aktiviti yang menarik.

Industri pelancongan telah berkembang pesat di DUN Kerdau dengan selain dari menawarkan penginapan Inapdesa, juga memberi peluang kepada anak muda tempatan untuk menceburi bidangkerja sebagai Pemandu Pelancong. Gunung Senyum merupakan bukit batu kapor yang menawarkan banyak gua-gua menarik untuk diterokai. Hanya pemandu yang berpengalaman saja yang mampu memberikan perjalanan anda menjadi menarik yang sukar dilupakan.

1 comment:

Bahtera Merdeka said...

Salam,

Blog ini sudah saya link.
Teruskan perjuangan

http://bahteramerdeka53.blogspot.com